Yhteystietomme, ole hyvä ♥

Mahdollistamme yrityksesi ja organisaatiosi kasvun, innovaatiokyvykkyyden ja jatkuvan uudistumisen.

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@dazzle.fi Huom! ei ääkkösiä.

Sirkka-Helena Auvinen
organisaatiouudistaja, coachingjohtaja
+358 50 381 8650

Heli Vähätiitto
valmentaja, strateginen uudistaja, toimitusjohtaja
+358 50 341 2901

Vesa Auvinen
luovuus- ja tulevaisuusjohtaja, strateginen uudistaja
+358 50 368 4642

Kaisa Tenhola
visuaalinen suunnittelija, fasilitaattori, talousjohtaja
+358 45 677 9884

Helsingin toimisto (Kalasatama):
Hermannin rantatie 12 A 61 (ylin kerros)
FI-00580 Helsinki

Puh.- ota yhteyttä ylläoleviin kännykkänumeroihin

facebook: www.facebook.com/dazzleoy

Ota yhteyttä – muotoillaan yhdessä parempi tulevaisuus!

Dazzlen Facebook päivityksiä:

3 weeks ago

Dazzle

Tulevaisuus- ja uudistumistyö jatkuu ja on nyt tärkeämpää kuin koskaan!

Alla tiedoksi muutokset Dazzle tapahtumiin ti 31.3.2020. Tilaisuuksia ei peruta, vaan muutetaan virtuaalisiksi! (Kiitos digitalisaatio! 🔥)

Kaikille ilmoittautuneille on sähköpostia jo mennyt ja uudet viestit ei-vielä-ilmoittautuneille lähtevät ensi viikon alussa.

#ennakointi #strategia #uudistuminen #kestävä360arvonluonti #kestävä360innovointi #hallitustyö #johtaminenVielä tämänkin kanavan kautta tiedoksi muutokset Dazzle tapahtumiin ti 31.3.2020. Tilaisuuksia ei peruta, vaan muutetaan virtuaalisiksi! (Kiitos digitalisaatio! 🔥)

1. Directors'​ Institute Finlandin ja Dazzlen aamiaistilaisuus 'Yritysten kestävä 360 innovointi - Päivitä hallituksesi innovaatio-osaaminen 2020-luvulle' siirtyy verkkoon. Fyysinen tapahtuma toteutetaan myöhemmin päätettävänä ajankohtana. Dazzle toimii DIFin ’Hallitus ja innovaatiot’ teemakumppanina vuonna 2020.

2. Dazzlen JuhlaTäslinki 31.3.2020 OSA I: ’Kestävän 360 arvonluonnin aikakausi’ toteutetaan virtuaalisesti, klo 15:30 - 17. OSA II: Dazzle 21v siirtyy myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.

Kaikille ilmoittautuneille on sähköpostia jo mennyt ja uudet viestit ei-vielä-ilmoittautuneille lähtevät ensi viikon alussa.

Tulevaisuustyö jatkuu ja on nyt tärkeämpää kuin koskaan!

#ennakointi #strategia #uudistuminen #kestävä360arvonluonti #kestävä360innovointi #hallitustyö #johtaminen
... See MoreSee Less

View on Facebook

4 weeks ago

Dazzle

Jaamme tässä koosteena tarinaa, miten olemme Dazzlessa varautuneet ja valmistautuneet #koronaviruksen vaikutuksiin (tammikuusta 2020 lähtien). Toivomme, että tästä olisi hyötyä muillekin yrityksille ja yhteisöille. Löydät myös asiaan liittyviä artikkeleita ja linkkejä.

=> HUOM! Tiedoksi samalla muutokset tilaisuuksiimme:

- Directors’ Institute Finlandin ja Dazzlen yhteinen ’Kestävä 360 innovointi’ aamiaistilaisuus 31.3.2020 siirtyy verkkoon. Fyysinen tapahtuma toteutetaan myöhemmin päätettävänä ajankohtana. Dazzle toimii DIFin ’Hallitus ja innovaatio’ teemankumppanina vuonna 2020.

- Dazzlen JuhlaTäslinki 31.3.2020 OSA I: ’Kestävän 360 arvonluonnin aikakausi’ toteutetaan virtuaalisesti, klo 15:30 - 17. OSA II: Dazzle 21v siirtyy myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.

1. Ihmiset, terveys- ja hyvinvointi

Ykkösasia #koronavirus-tilanteessa on ollut ja on tästä eteenpäin työntekijöiden, asiakkaiden, sidosryhmien, perheen ja yhteisöjen terveys ja hyvinvointi.

Tämä mielessä sovimme, että jokainen dazzlelainen ottaa 100 % vastuun itsestään ja muista ihmisistä ja tekee kaikkensa viruksen leviämisen estämiseksi.

Käytännön keinoina mm. etätyö, virtuaalimiitinkit, tiedonjako, virtuaalitervehdykset meidän ja asiakkaiden kesken (nyt siirrytty virtuaalitapaamisiin), tehokäsipesut (40s hyvää biisiä hyräillen 😊), pintojen ja kasvojen koskettelun välttäminen, yskiminen hihaan, huippu ruoka- ja juomahygienia jne. Eli ne kaikille tutut arjen keinot, joita kannattaa joka päivä toteuttaa. Lisävinkkejä löytyy mm. THL:n sivuilta hyvatyo.ttl.fi/koronavirus/ohje-tyontekijalle

2. #RedTeam ja pikaskenaariot

Aloitimme #koronaviruksen aktiivisemman seurannan, tiedonjaon ja ensimmäiset varautumiset jo tammikuussa 2020. Tästä iso kiitos koko tiimillemme ja lisäksi @Risto Linturille ansiokkaasta ja tärkeästä tiedonjaosta!

Kaksi viikkoa sitten nostimme varotoimi- ja valmiustasoamme luomalla johtoryhmästämme #RedTeam ryhmän, joka seuraa ja viestii, pohtii erilaisia skenaarioita sekä suunnittelee & varmistaa tarvittavat toimenpiteen.

Red Team toimintaa hyödynnetään mm. kyberturvallisuudessa ja sovellettuna sitä voi hyödyntää myös ennakointi- ja strategiatyössä. Upsize Magazinen artikkeli “To create your smart strategic plan, try a ‘Red Team’ approach” avaa asiaa www.upsizemag.com/business-builders/create-smart-strategic-plan-try-red-team-approach

Teimme pikaskenaario- ja strategiatyöstön koronaviruksen vaikutusten varalta. Aikaikkuna 3-6kk + 3 skenaariota, eli: S1: Hiipuu, S2: Kasvaa tai S3: Eskaloituu nopeasti. Nyt jälkikäteen näyttää vahvasti, että skenaario 3 on toteutumassa. Valitettavasti.

Pikaskenaarioiden pohjalta mietimme vaikutuksia liiketoimintaamme, asiakkaisiin, myyntiimme, kassaan, tuotteisiin, prosesseihin, viestintään jne.

Uhkiin ja kolmeen eri tulevaisuuteen varautumisen lisäksi mietimme ja ideoimme avautuvia mahdollisuuksia esim. uusien palveluiden nopeutetun kehittämisen sekä olemassa olevien palveluiden priorisoinnin osalta.

Sitten sovittiin toimenpiteet, roolit ja vastuut. Käynnistimme myös tilannehuoneen & jatkuvan tilannekuvan seurannan.

Vinkki: Tämä McKinseyn artikkeli voi olla hyödyllinen yritysjohdolle eri skenaarioiden hahmotteluun ja varautumiseen yritystoiminnan näkökulmasta www.mckinsey.com/business-functions/risk/our-insights/covid-19-implications-for-business

3. Asiakkaat, palvelut ja yritystoiminta

Työtekijöiden, asiakkaiden ja sidosryhmien terveyden ja hyvinvoinnin varmistamisen lisäksi, on tärkeää ennakoida #koronaviruksen strategisia vaikutuksia yritystoimintaan.

Varmistettavat asiat Dazzlessa – näitä pohdimme:

1. Asiakaskokemus ja meneillään olevat asiakasprojektit – vaikuttavuuden varmistaminen.

2. Yrityksen kassan kestävyyden varmistaminen seuraaville kuukausille, min. 6 kk.
=> Varalla myös suunnitelma lisärahoitukseen, mikäli tilanne eskaloituu ja jatkuu esim. vuoden loppuun. Onneksi EU ja Suomen hallitus on ajantasalla: ” Näin hallitus tukee yrityksiä korona-paineissa: lainaa ja pidempiä maksuaikoja” yle.fi/uutiset/3-11254289

3. Nykyisten palveluiden priorisointi ja virtualisoiminen: Mitä asiakkaat tarvitsevat juuri nyt? Miten toteutamme asioita vielä paremmin virtuaalisesti? Millä luovilla ideoilla nykypalveluista saadaan vieläkin vaikuttavampia?

4. Mitä uusia tarpeita syntyy ja mitä uusia palveluita voimme luoda? Mitä uusia liiketoimintamalleja avautuu? Miten uudistamme toimintaamme?

5. Viestintä ja markkinointipanostukset => webinaarit, blogit, facebook & linkedinmainokset jne.

6. Muiden toimintojen ja prosessien jatkuvuuden varmistaminen

7. Eritoten panostamme nyt luovuuteen, oppimiseen, uuden luomiseen sekä #kestävä360arvonluonti tarinan, mallin ja työkalujen jatkomuotoiluun.

8. Lisäksi tärkeää on tiimin henki, jaksaminen ja psykologinen turvallisuus.

Tällä hetkellä Dazzlen ennakointi-, strategia-, valmennus ja fasilitointityö jatkuu aktiivisena, mutta yhä enemmän virtuaalisena. Osa projekteista on siirtynyt myöhemmäksi, mutta onneksi lopullisia peruutuksia ei ole juuri tullut. Osa asiakkaistamme näkee nyt mahdollisuuden panostaa henkilöstöön, koulutukseen, oppimiseen, innovointii ja uudistumiseen.

Tilanne on kuitenkin asiakkaillemme haastava ja nyt tarvitaan kaikki luovuus, ideat, empatia, sisu ja yhteistyö, että yhdessä selviämme tästä kriisiajasta ja lopulta kasvamme kaikki vahvemmiksi ja viisaammiksi.

Presidentti Niinistön hienoon puheeseen viitaten: Ottakaamme fyysistä etäisyyttä ja henkistä läheisyyttä toisiimme.

P.S. Lisäksi haluamme talkoohengessä auttaa sinua, yritystäsi ja Suomea näinä haastavina aikoina. Eli jos yritykselläsi on mitä tahansa ennakointi-, strategia- tai uudistamistyön tarpeita, ota yhteyttä. Annamme (etä)tukea kaikille yhteyden ottajille 16.3. alkaen pro bono (mahdollisuuksiemme ja osaamisemme puitteissa).

Voimia, valoa ja terveyttä toivottaen,

Vesa Auvinen, hallituksen puheenjohtaja, Dazzle Oy & koko Dazzlen tiimi!

------

P.S.2 Muutamia linkkejä, joista voi olla hyötyä:

- EK suosittelee yrityksiä varautumaan koronaviruksen mahdolliseen laajamittaiseen leviämiseen
ek.fi/ajankohtaista/uutiset/2020/03/13/ek-suosittelee-yrityksia-varautumaan-koronaviruksen-mahdol...

- THL: Ajankohtaista koronaviruksesta COVID-19
thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

- HS avaa koronavirusta koskevat uutiset luettavaksi maksutta – Tilaa ilmainen koronavirus-uutiskirje
www.hs.fi/kotimaa/art-2000006436826.html

- Mårten Mickosin vinkkejä etätiimien johtamiseen "8 strategies to set up remote work during the coronavirus outbreak"
www.fastcompany.com/90475330/8-strategies-to-set-up-remote-work-during-the-coronavirus-outbreak

#ennakointi #strategia #uudistuminen #luovuus #sisu #yhteistyö #empatia #henkinenläheisyys #kestävä360arvonluonti
... See MoreSee Less

View on Facebook