Blog

24 09, 2020

Oivalluksia onnistuneesta johtoryhmävalmennuksesta

|syyskuu 24th, 2020|Blogi, Johtaminen, Kestävä 360 arvonluonti, Oppiminen|0 Kommenttia

Oivalluksia ja oppejani johtoryhmien kehittämisestä 20 vuoden ajalta. Olipa mukava aloitus työviikolle, kun yhden asiakasyrityksemme IT johtoryhmän vetäjä kiitteli ryhmänsä toimintaa: “Kaikki toimii todella sujuvasti, ilmapiiri on hyvä, tavoitteet saavutetaan ja ongelmat ratkaistaan. Koronasta ja kaikesta kiireestä huolimatta on todella rauhallinen ja luottavainen mieli tehdä töitä.” Minäkin sain runsaasti kiitoksia osuudestani tämän johtoryhmän hyvään [...]

2 06, 2020

Hallitus: Tervetuloa kestävän 360 arvonluonnin ja innovoinnin aikakauteen!

|kesäkuu 2nd, 2020|Blogi, Ennakointi, Kestävä 360 arvonluonti, Strategia|0 Kommenttia

Mitä tekisimme, jos joutuisimme keksimään yrityksemme uudelleen? Missä liiketoiminnassa olisimme ja miksi? Mitä uudistaisimme ja mistä luopuisimme? Näihin tärkeisiin kysymyksiin, joita 2020-luvulla yhä useampi omistaja, hallitus ja johtoryhmä joutuu pohtimaan, kestävä 360 arvonluonti ja innovointi voi antaa uusia vastauksia. 2020-luku on itsensä uudelleen keksimisen vuosikymmen! Vuosikymmen alkoi dramaattisesti: tuottavuuden kasvun pysähtymisen, teknologia- ja datavallankumouksen, [...]

18 12, 2018

Miten työpaikoista tehdään oppimispaikkoja?

|joulukuu 18th, 2018|Blogi, Oppiminen, Uncategorized, Uudistuminen|0 Kommenttia

”Oppiminen sisältyy yhä enemmän työhön ja työn tekemiseen. Oppiminen siirtyy koulusta työpaikoille. Hyvä työpaikka on tänään myös hyvä oppimispaikka”, näkee Dazzlen Täslingissä aihetta avannut Leenamaija Otala. ”Kaikki Suomen työpaikat pitäisi todellakin muuttaa myös oppimisen paikoiksi, jos haluamme pysyä hurjassa muutoksessa mukana”, esitti Dazzlen 'Ketterä oppiminen' -Täslingissä aiheesta puhunut tekniikan tohtori Leenamaija Otala. Hän väitteli [...]

17 12, 2018

Hormonit – tie asiakaskokemuksen huipulle?

|joulukuu 17th, 2018|Asiakaskokemus, Blogi, Dialogi, Uncategorized, Uudistuminen|0 Kommenttia

Dopamiini. Endorfiini. Serotoniini. Ajattelit aivan oikein, ne ovat hyvien fiilisten aikaansaaja-aineita. Ne saavat asiakkaasi palaamaan luoksesi uudelleen, kehumaan sinua ja tuotteitasi kavereille, ne saavat aikaan myyntiä. Ne syntyvät aivoissa, kun tulet kuulluksi, kohdatuksi ja huomatuksi. Asiakkaasi hakevat hyviä fiiliksiä, huippukokemuksia ja rajat rikkovia palvelukokemuksia vaativammin kuin koskaan aikaisemmin. He saavat aiempaa enemmän tietoa sinusta [...]

16 10, 2018

Case Lindström Group: Miten globaali yritys voi uudistua kustannustehokkaasti, ketterästi ja skaalautuvasti?

|lokakuu 16th, 2018|Asiakaskokemus, Blogi, Dialogi, Uudistuminen|0 Kommenttia

Lue, miten asiakaskokemuksen kehittämisprojekti toteutettiin 24 eri maassa hyödyntäen Dazzlen dialogista uudistumisen konseptia! Viimeisen vuoden aikana Lindström Groupissa on satsattu vahvasti asiakaskokemuksen kehittämiseen. Koko henkilökunnalle tarkoitettu kehittämisprojekti kokosi eri toiminnoissa työskentelevät lindströmiläiset saman pöydän ääreen 24 eri maassa. Dazzlen fasilitoima projekti ja siinä käytetyt työkalut suunniteltiin yhteismuotoilun avulla. Miksi Lindström Group lähti projektiin ja [...]

25 09, 2018

Digiä ja dialogia Stadin osaamiskeskuksessa

|syyskuu 25th, 2018|Blogi, Dialogi, Uudistuminen|0 Kommenttia

Miten saadaan maahanmuuttajat kotoutettua suomalaiseen yhteiskuntaan ja kiinni työelämään mahdollisimman sujuvasti ja laadukkaasti? Stadin osaamiskeskuksessa on hyödynnetty uusinta teknologiaa ja Dazzlen kanssa yhteismuotoiltua fyysistä dialogialustaa parhaan vaikuttavuuden aikaan saamiseksi. Dialogialusta työllistymispolun työkaluna TE-toimisto ohjaa joka toinen viikko noin 40-50 maahanmuuttaja-asiakasta Stadin osaamiskeskuksen palveluihin. Tavoitteena on löytää jokaiselle oma työllistymispolku suomalaiseen yhteiskuntaan. Tehtävä on haastava [...]

28 06, 2018

Oivalluksia ’Uuden ajan asiakaskokemus’ -Täslinkistämme!

|kesäkuu 28th, 2018|Asiakaskokemus, Blogi, Johtaminen, Strategia, Uudistuminen|0 Kommenttia

Miten asiakaskokemus uudistuu? Millainen organisaatio ja kulttuuri mahdollistavat loistavan asiakaskokemuksen? Miten digitalisaation ja tekoälyn aikakaudella yhdistetään fyysinen, digitaalinen ja sosiaalinen maailman uuden ajan asiakaskokemukseksi? Näitä mielenkiintoisia ja ajankohtaisia teemoja pohdimme ’Uuden ajan asiakaskokemus’ -Täslinkissä, jonka järjestimme Dazzlessa 13.6.2018. Vierailevina tähtinä tilaisuudessa meillä oli todelliset asiakaskokemuksen huippuasiantuntijat, HSL:n Mari Flink (Director, Customer experience, sales and marketing) [...]

22 05, 2018

Nyt on tekoälykokeilujen aika!

|toukokuu 22nd, 2018|Ennakointi, Tekoäly, Uudistuminen|0 Kommenttia

(Julkaistu aiemmin 8.5.2018 Kokeilunpaikka.fi blogissa) Tekoäly kiinnostaa ja puhututtaa. Isojen organisaatioiden lisäksi myös pienemmissäkin yhteisöissä ja yrityksissä jo pohditaan, miten tekoälyä voisi hyödyntää uusissa toimintamalleissa, rutiinityön automatisoinnissa, asiakaskokemuksen parantamisessa tai vaikkapa jonkin yhteiskunnallisen arjen haasteen ratkaisemisessa? Kuitenkin tekoälyn hyödyntämisen ja ensimmäisen kokeilun kynnys saattaa olla turhan korkea. Moni pohtii, mihin sitä tekoälyä oikeasti voisi [...]

12 10, 2017

Uuden ajan organisaatio

|lokakuu 12th, 2017|Blogi, Ennakointi, Uudistuminen|0 Kommenttia

Vuodesta 2007 alkaen olemme Dazzle​ssa rakentaneet ja yhteismuotoilleet asiakkaidemme kanssa uuden ajan win-win-win yrityksiä ja organisaatioita. Tässä muutamia näkökulmia ja ajatuksia uuden ajan organisaatioiden ja yritysten rakentamiseen pohjautuen kokemukseemme ja yhteistyöhömme yli 200 asiakasorganisaation kanssa. Organisaatiota voi ja  kannattaa tarkastella ja kehittää useamman "linssin" ja näkökulman kautta: 1. Organisaatio kulttuurina, kokemuksena ja tarinana. Asiakas-, [...]

14 10, 2016

Onko toiminnallisuus hukassa maakunta- ja sote-uudistuksessa?

|lokakuu 14th, 2016|Blogi, Johtaminen, Uudistuminen, Uusi työ|0 Kommenttia

Sote-uudistus on toiminnallinen. Näin on todennut alivaltiosihteeri Tuomas Pöysti sosiaali- ja terveysministeriöstä. Uudistuksen keskiössä on ihminen ja hänen mahdollisuutensa saada asiakaskeskeisiä, kustannustehokkaita ja vaikuttavia palveluita. Tämä kuulostaa hyvältä! Iso vaara on, että toiminnallinen uudistaminen jää rakenteiden uudistamisen jalkoihin. Kaikki energia hukataan helposti rakenteellisiin muutoksiin ja keskitytään uusien organisaatioiden ja yksikköjen kokoonpanoon, työnjakoon sekä [...]

Go to Top